عرض- أنظمة مناعة وأجسام مضادة
الثلاثاء 28 تموز 7 مساء
انضموا إلينا في لقاء مع كل من سليمان مجالي، وعمر عادل، وبيان كيوان، وجوليانا فاضل-لاتشكيف، حیث سیقدم كل من المقیمین أعمالھم التي قاموا بتطویرھا خلال الشهرین الماضيين كجزء من الإقامة الأونلاين لمشروع إنترنت الأشياء: عالم آخر ممكن. يصاحب ھذا اللقاء افتتاح المعرض في صيغته الثانية، وكذلك إصدار منشور یضم أعمال المقیمین ومساھمات ونصوص من متابعين المشروع تستجيب للإطار المفاھیمي لإنترنت الأشياء
إنترنت الأشیاء هو دعوة للتّفكر من موقعنا خلف الشاشات، ولتفكیك الأزمة والبنىّ الاجتماعیة والفضاء السیبراني والمیمز والقلق والتكنولوجيا والجغرافيا وسياسات ّ الجسد. من البث الحي إلى التغذیة الإخباریة. ومن الوسیط وسخطه إلى حالة الطوارىء
انضموا إلينا على تطبيق زوم:
سليمان مجالي فنان وكاتب يبحث في منطقيات الزمان والمكان الخاصة بالتاريخ الاستعماري المستمر وما تبعه من انحباس للسرديات التاريخية والمستقبليات. ينعكس عمله على سياق عصر القلق والأزمات والانهيار والتعددية، ويبحث الفنان عن منظور خاص بموقع الشتات يعكس من خلاله استراتيجيات شعرية تحاكي أنماط التذكر المتباينة وكذلك حالات إنقطاع الذاكرة. يتأمّل مشروعه “اجتماع المشتتين” في حالة السرساني، الخارجي والغريب تحت سيطرة الأجهزة العنصرية – في المناطق الحدودية وحيث التدفق والحميمية والتغذية المعلوماتية. وعلى نحو مماثل للطرق التي تمكّن حديقة الشتات من العيش كموقع وحيّز للانهيار والطيّ –تتجمع فيها المخلفات المتراكمة والشظايا والحطام في قلب الاستعمار الدائم، يجمع الفنان مواد زلقة يصعب الإمساك بها أو التحدث عنها، ويودعها أو يزرعها في أرض هذا الموقع، طالباً منا أن نتأمل في عمليات البحث باعتبارها انزلاقات وتمزقات وانشقاقات، تَذكُّر واستحضار، بخلاف بحث وإيجاد
عمر عادل فنان وسائط متعددة، تشمل أعماله الفيديو والتصوير والصوت والتصميم والتشفير والأداء. يستكشف في أعماله الفنية ما يُطْلِق عليه “علاقة التغذية العكسية الثلاثية” بين الإدراك البشري والبيئة المصنوعة والتكنولوجيا، ويركز بشكل خاص على مواضيع الزمن والواقع والخطأ الإنساني والذكاء الاصطناعي واستخدام اللغة. ويشكل مشروعه “آلات حميمية” بحث أولي ينظر في الوضع الحالي، وفي علاقات القوة بين الأنظمة المسيطرة والأفراد، كما ويبحث في المعنى الأوسع للإنتاجية في مجتمعات الاستهلاك، وفي الحميميّة كمنتج رائج في زمن التباعد الاجتماعي
بيان كيوان فنانة وسائط متعددة، توثق في عملها المجتمعية والحميمية النسائية. بيان متخصصة في الرسم، حيث تستكشف الاحتمالات الكامنة في الشيفرات المربّعة. ويدور عمل جوليانا فاضل-لاتشكيف حول الظواهر والتقاليد والأحداث غير الماديّة والعابرة، التي تجلّت في ظل وفي مواجهة الإمبريالية وسيادة العرق الأبيض. يقوم مشروعهما “الرسم في الفوضى” على اعادة توظيف مسرح الذاكرة لجوليو كاميللو كبنية شكلية ومحاولة للتعامل مع وتنظيم فوضى الوباء والانتفاضة في مدينة نيويورك، حيث تسكن الفنانتان حاليًا. لا كاستجابة و إنما لصياغة مركبات من زخم اللحظة، حيث نقارب المواد بطريقة ريزوماتية لبناء أرشيف ذاتي “غير واضح”
تصفح استوديوهات الفنانين على موقع انترنت الأشياء: https://internetofthingsanotherworldispossible.com/Open-Studios
Presentation- Immune Systems & Antibodies
Tuesday 28 July, 7pm
Join us for a talk by Sulaïman Majali, Omar Adel, Bayan Kiwan and Juliana Fadil-Luchkiw, who will be presenting the projects they have developed the past two months as part of the Internet of Things: Another World is Possible (IOTAWIP) online residency. The talk marks the opening of the exhibition in its second iteration, accompanied by the release of an online publication featuring works by the residents and contributions from the public that respond to the conceptual framework of IOTAWIP.
IOTAWIP is an invitation for reflecting on the Situ, from our active positions behind the screens. Deconstructing the crisis, contingency, social structures, cyberspace, memes, anxiety, technology, geography and body-politics. Live stream to newsfeed. From the medium and its discontents, to the state of emergency.
Sulaïman Majali is an artist and writer who interrogates the spatio-temporal logics of the enduring colonial and subsequent incarcerations of histories and their futures. The work considers its contexts as an age of anxiety, crises, collapse and multiplicities and looks through a diasporic optic to poetic strategies for disruption and divergent modes of remembering. His residency project, assembly of the dispersed, looks at the saracen, outlier and outsider under supremacist apparatus – in the borderzones of globe and stream, intimacy and feed. Similarly to the ways in which the diasporan garden lives as a site and domain of collapse and folding – where the cumulative detritus, shrapnel and debris at the heart of the enduring colonial, aggregates, the artist gathers material that is slippery to hold and speak, and deposits or plants them into the earth of the domain, asking us to consider processes of research as slips, ruptures and rifts, remembering and reinhabiting as opposed to searching or finding.
Omar Adel is a multidisciplinary artist working across video, photography, sound, design, coding, and performative instances.​ His expansive artistic practices investigate what he calls “The triangular feed-backing relationship” between Human Cognition, Constructed environments, and Technology; with a special focus on addressing themes like time, reality, human error, AI, and language use.​ His residency project, machines of intimacy, is a preliminary research that meditates on the current situation and the power structure relationships between systems of control and individuals, the wider understanding of productivity in societies of consumption, and intimacy as a trending product in the time of social distancing.
Bayan Kiwan is a multidisciplinary artist whose work documents female sociality and intimacy. Predominantly a painter, she seeks unaccountable possibilities within existing square codes. Juliana Fadil-Luchkiw’s work typically revolves around intangible and ephemeral phenomena, traditions, and events that exist under and in opposition to imperialism and white supremacy. Their residency project, Drawing in the Chaos, appropriates Guilio Camillo’s memory theatre as a form and as an attempt to grapple with and organize the chaos of the pandemic and uprising in New York City, the city which they happen to currently inhabit. Not responding to but making constellations of the multitude of stimuli of the moment, the artists approach the material rhizomatically to construct an opaque, subjective archive.

Share The Event


More

July 28, 2020 to July 28, 2020 7:00 pm - 8:00 pm Asia/Amman