جولة افتراضية في معرض “غزْل العروق”
في البيت البيروتي خلال ساعات العمل

أينما كنتم في الأردن، تفصلكم عن فلسطين حدود وعقبات، سيصلكم المتحف الفلسطيني إلى عمّان. تتحدث زينة جردانه، رئيس مجلس الإدارة للمتحف الفلسطيني، ود. عادلة العايدي – هنية، المدير العام للمتحف، عن فكرة هذا المتحف ومعارضه ومشاريعه، إضافة إلى الإضاءة على معرض وكتاب “غزْل العروق: عين جديدة على التطريز الفلسطيني” وهو أول معرض من نوعه يتتبّع تحولات التطريز الفلسطيني من ممارسة ذاتية مدفوعة بالحب والشغف إلى رمز للتراث الوطني ثم إلى منتج يُتداول في الأسواق العالمية، ساعيًا إلى تكوين صورة شاملة لتاريخ فلسطين المادي

كما ستعيشون رحلة فريدة في الجولة الافتراضية لمعرض “غزْل العروق: عين جديد على التطريز الفلسطيني”، لتستكشفوا جزءاً من تاريخ فلسطين وثقافتها وحياتها السياسية، من خلال سرد ثلاث قصص مستوحاة من المعرض عن: فلسطين قبل النكبة، أثواب الانتفاضة الأولى، وتطريز الرجال (الأسرى في سجون الاحتلال)

ستتوفر معدات الجولة الافتراضية يومياً خلال ساعات العمل في البيت البيروتي دارة الفنون على مدار أسبوعين، كل ما عليكم هو ارتداء نظارات تقنية الواقع الافتراضي لتعيشوا التجربة! كما تستطيعون اقتناء نسختكم من كتاب “غزْل العروق”

الصورة: تفاصيل ثوب مطرز، تصوير كاياني أنتريسيان للمتحف الفلسطيني

VIRTUAL TOUR OF THE EXHIBITION “LABOUR OF LOVE”
At Beit al Beiruti during opening times

Wherever you are in Jordan, you are separated from Palestine by borders and obstacles. The Palestinian Museum is now reaching out to Amman. Chair Zina Jardaneh and Director General Dr. Adila Laïdi-Hanieh will talk about the museum’s concept, exhibitions, and projects. In addition, they will highlight the exhibition and book “Labour of Love: New Approaches to Palestinian Embroidery”, the first exhibition of its kind. It traces the shift from a historic, individual practice, associated with self-expression, to a cultural artifact and marker of national heritage, and then to a product traded globally, building a complex picture of Palestinian material history.

You will also have access to a unique experience through a virtual tour of the exhibition exploring aspects of Palestinian history, political life, and culture through three stories: Palestine before the Nakba, the first Intifada dresses, and embroidery produced by men (political prisoners in Israeli prisons).

The VR tour equipment will be available at Beit al Beiruti during opening hours for two weeks after the event at the Headquarters. All you have to do is wear VR goggles to live the experience! The book “Labour of Love: New Approaches to Palestinian Embroidery” will also be available for sale.

Photo: Detail of an embroidered dress, photograph by Kayane Antreassian for the Palestinian Museum.

Monday 28th January until February 9th 10:30-18:30

Share The Event


More

January 28, 2019 to February 9, 2019 10:30 am - 6:30 pm