نبدأ برنامجنا الجديد المختص في فن تصميم الغذاء “فبرك” بسلسلة من اللقاءات المفتوحة التي أطلقنا عليها اسم “حكي أكل”. كل يوم أربعاء، على الساعة 7 مساءً بتوقيت عمان. حيث سينضم إلينا خبراء في مجال تصميم الغذاء، ليشاركونا أبحاثهم وخبراتهم حول الموضوع، بهدف بناء مفهوم نظري لهذا المجال وتعريف الأفراد في المنطقة به.
 
في أول لقاء من “حكي أكل” نستضيف المصمم الشهير “مارتي غيشه” ليحدثنا عن الغذاء كعنصر أساسي في التصميم من ناحية تاريخه، الركائز الأساسية لما أصبح الآن فناً بحد ذاته، ودور وأهمية مبادئه، وبعد تقديمه للأساس النظري لفن تصميم الغذاء سينتقل للحديث عن تجربته الخاصة في التعامل مع الأطباق والعروض وخطط العمل والمشاريع، المتعلقة بالتصميم
والغذاء.
 
سيتم عرض لقاءات “حكي أكل” باللغة الإنجليزية
وسيتم تسجيلها ونشرها لاحقاً بالترجمة العربية.
 
مارتي غيشه
مع خبرة لا تقل عن خمسُ وعشرون سنة في مجال فن تصميم الغذاء، يعتبر مارتي غيشه ريادي في هذا المجال، بدأ مسيرته في ميلان وبرشلونة كمصمم داخلي وصناعي، ولكنه يشير إلى نفسه “كمصمم سابق” للاعتراض على القيود التقليدية المفروضة على المصممين. من خلال نظرته المرحة غير التقليدية، يسعى غيشه إلى العمل مع الغذاء كأداة للتصميم مع مراعاة نطاقاته وطريقة عرضه.
قام بنشر عدة كتب حول مبادئ هذا المجال، حصل على عدة جوائز لمساهماته في عالم التصميم، وعرضت أعماله حول العالم في أماكن مثل معرض الفن المعاصر في نيويورك;، ومركز بومبيدو في باريس. قام بتأسيس برنامج فن تصميم الغذاء في كلية البوليتكنيك في ميلانو في عام 2014، ويعمل كمدرس هناك، فيما يتنقل في عمله بين برشلونة وبرلين.
من أجل المشاركة في اللقاء، الرجاء التسجيل من خلال الرابط:
https://zoom.us/…/tJUlcuivqjkoG9yru3bKY7ItqemkzVI6OUXa

هذا البرنامج جزء من المشروع العالمي للصناعات الثقافية والإبداعية GV-KKW
بتكليف من الوزارة الاتحادية للتعاون الاقتصادي والتنمية، الوكالة الألمانية للتعاون الدولي، ومعهد غوته يشجِّعان السوق الناشئة للصناعات الثقافية و الإبداعية في أفريقيا و الشرق الأوسط.

As part of the new food design program FOOD:FABRIK, we kick off with a series of online public talks which we call FoodFeatures. Every Wednesday 7pm Amman Time, we invite experts from the food design industry to present their diverse research interests and practices about the topic. The aim is to build theoretical understanding of the discipline and expand the knowledge of it in the region.
 
Our first FoodFeature invites renowned designer Martí Guixé to give a talk on Food as an Object of Design addressing the history, the main cornerstones, the role and importance of the discipline. The talk will move from his unique theoretical foundation of food design to his personal practice, including edible objects, performances, business models and speculative projects around food and design.
 
The FoodFeatures series will be held in English and will be recorded and published later with Arabic subtitles.
 

About the speaker
With 25 years on food design, Martí Guixé (b. 1964) is considered the pioneer of this field. Formed in Barcelona and Milan as an interior and industrial designer, Guixé refers to himself however as an “ex-designer” in a statement against the limitations of traditional designers’ roles. With his non-conventional humorous gaze, Guixé endeavored the work with food as an object of design considering its ambit and presentation. He has published various books on the discipline, and has been awarded numerous prizes for his contribution to the field of design. His work has been exhibited around the world including at the MoMa in New York and the Centre Pompidou in Paris. Since 2014, he has founded the study program of food design in the Scuola Politecnica di Milano, SPD and has been working there as a professor. He is based between Barcelona and Berlin. — www.guixe.com
 
To attend the talk, please register under this link:

This program is part of the global project Cultural and Creative Industries,
GV-KKW
On behalf of the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ), the GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH) and the Goethe-Institut promote the emerging market of cultural and creative industries in Africa and in the Middle East.

Share The Event


More

November 4, 2020 to November 4, 2020 7:00 pm - 9:00 pm Asia/Amman