تحت رعاية سعادة الدكتور أسعد عبدالرحمن
يتشرف جاليري رؤى32 للفنون بدعوتكم لحضور إفتتاح معرض
{ حنين القلب }
للفنانة داليا علي
إفتتاح المعرض من الساعة 11:00 صباحا الى 7 مساء يوم الأثنين، الموافق 15 شباط 2021. علماً بأن المعرض يستمر حتى يوم الخميس 1 آذار 2021. و القاعة مفتوحة على مدار الأسبوع، ما بين الساعة العاشرة صباحاً و حتى السابعة مساءاً، ما عدا أيام الجمعة.
الرجاء ارتداء الكمامة حفاظا على سلامتكم .
اليا علي
من مواليد الكويت 1971، بكالوريوس في مجال الفن والتصميم (1994) وماجستير في العمارة الهندسية (1997)، MIT أمريكا.
شاركت في عدة معارض جماعية و شخصية في عمان ودبي وأبو ظبي والبحرين والقدس ورام الله وفرجينيا وكونيتيكت.
 
يأتي معرض «حنين القلب» للفنانة الاردنية داليا علي، ليتوافق مع أهداف الجاليري في تشجيع ودعم الفنانات الاردنيات واثارة الحوار واجواء التفاؤل والأمل خصوصاُ في ظل الأجواء السائدة حالياً.
الفنانة داليا علي أردنية ولدت في الكويت. تخرجت من معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا في الولايات المتحدة وحصلت على بكالوريوس العلوم في الفن والتصميم وماجستير في الهندسة المعمارية. بدأ شغفها بالفن في مرحلة مبكرة حيث تعرفت في بوسطن مكان اقامتها على عدد من الفنانين المعروفين. وقد شاركت في معارض جماعية ومنفردة في عمان ودبي وأبو ظبي والبحرين والقدس ورام الله وفيرجينيا وكونيكتيكت.
على الرغم من أن بناء وموضوعات لوحاتها مختلفة عن الواقع فهي تختار الوان الأكريليك لتعبر به عن احاسيها على أسطح مختلفة مثل الصحف والورق المزخرف والرمل وما إلى ذلك لإنتاج تأثيرات ممتعة للغاية من خلال العديد من الطبقات، وتسمح للألوان والأنسجة الأساسية بالظهور في بعض الأماكن لإثراء اللوحة. وتسعى باستمرار لتقليل التفاصيل «تجريد» العالم من حولها مع الحفاظ على المعنى والمحتوى في أكثر أشكاله جاذبية.
 

 Gallery invites you to attend the opening of an art exhibition titled
{Nostalgic Heart}
By
Dalia Ali
 
At 11:00 am to 7 pm, on Monday February 15,2021.
This exhibition will carry on until Monday March,1,2021. Open daily from10:0 am –7:00 pm, Except Fridays.
*Please wear a mask for your safety.
 
Dalia Ali
Born and raised in Kuwait, studied in the US, resided in Bahrain, currently residing in Jordan.
Education:
1994- Bachelor of Science in Art and Design, Massachusetts Institute of Technology, MIT, USA.
1997- Master of Architecture, Massachusetts Institute of Technology, MIT, USA.
She has participated in several group and personal exhibitions in Amman, Dubai, Abu Dhabi, Bahrain, Jerusalem, Ramallah, Virginia and Connecticut.
The exhibition «Nostalgic Heart» by Jordanian artist Dalia Ali comes in line with the gallery›s goals of encouraging Jordanian artists, stirring up dialogue, and an atmosphere of optimism and hope, especially in light of the current prevailing atmosphere.
My passion for art started at an early stage and my years in Boston exposed me to the guidance and work of many international artists. Regionally, I have participated in group and solo exhibitions in Amman, Dubai, Abu Dhabi, Bahrain, Jerusalem, Ramallah, Virginia and Connecticut.
 
Although my subjects may vary between figures and built form, the sense of expression is constant. My medium of choice is acrylic which I enjoy experimenting with, on different surfaces such as newspapers, patterned paper, sand, etc to produce very interesting effects. Through layering I allow the underlying colors and textures to come through in some places to enrich the painting. I am continuously striving to minimize detail and ‘abstractize’ the world around me whilst maintaining meaning and content in its most attractive form.

Share The Event


More

February 15, 2021 to March 1, 2021 11:00 am - 7:00 pm Asia/Amman