معرض الأمل
في جاليري رؤى٣٢ للفنون
يفتتح الدكتور باسم الطويسي وزير الثقافة في الاردن، معرض “الأمل” في جاليري رؤى٣٢ للفنون، عمان، الأردن، وذلك في السادسة من مساء يوم الثلاثاء الموافق 11 آب 2020 .
سيشارك في المعرض خمسة فنانين من الأردن يمثلون عدداً من المدارس والاتجاهات التشكيلية إضافةً إلى تجارب شابة.
يشارك بمعرض “الامل” ، الاسماء حسب الحروف الابجدية:
أماني هنداوي، حسن جلال، دانا برقاوي، فادي حدادين، محمود صادق.
ويأتي هذا المعرض احتفالا بالأمل في ظل الظروف الصعبة التي يمر بها العالم.
– “اقترب ممن يفتحون في روحك نوافذ من نور، ويقولون لك أنه في وسعك أن تضيء العالم !”…شمس التبريزي
” ما أضيق العيش لولا فسحة الأمل”.. المتنبي
علماً بأن المعرض يستمر حتى يوم الخميس 10 أيلول،2020. والقاعة مفتوحة على مدار الأسبوع، ما بين الساعة العاشرة صباحاً و حتى السابعة مساءاً، ما عدا أيام الجمعة.
الرجاء ارتداء الكمامة عند الحضور
تحت رعاية معالي الدكتور باسم الطويسي
يتشرف جاليري رؤى32 للفنون بدعوتكم
لحضور حفل إفتتاح معرض جماعي بعنوان
{ أمل }
الفنانيين
أماني هنداوي
حسن جلال
دانا برقاوي
فادي حدادين
محمود صادق
و ذلك في تمام الساعة 6:00 من مساء يوم الثلاثاء الموافق 11 آب 2020. علماً بأن المعرض يستمر حتى يوم الخميس 10 أيلول،2020. و القاعة مفتوحة على مدار الأسبوع، ما بين الساعة العاشرة صباحاً و حتى السابعة مساءاً، ما عدا أيام الجمعة.
Under the patronage of the Minister of Culture,
Dr. Basem Al-Tweissi
Foresight32 Art Gallery cordially invites you to attend the opening of a group art exhibition entitled
{HOPE }
By
Amani Hindawi
Dana Barqawi
Fadi Haddadin
Hasan Jalal
Mahmoud Sadiq
At 6:00 pm Tuesday August 11,2020. This exhibition will carry on until Thursday September ,10,2020. Open daily from10:0 am –7:00 pm, Except Fridays.
مرفق السير الذاتية للفنانيين المشاركين في معرض أمل
Artist’s Bio’s
محمود صادق
حصل على درجة البكالوريوس في الفنون الجميلة (تصوير)/ جامعة بغداد عام 1970 وماجستير فنون جميلة (تصوير)/ جامعة جنوب كارولينا/ أمريكا عام 1980 ودكتوراة فنون جميلة/ جامعة ولاية فلوريدا امريكا 1983.
عمل كعميد لكلية الفنون الجميلة/ جامعة اليرموك 2005-2007 وعميد لكلية الفنون والتصميم/ الجامعة الاردنية 2010-2012.
– أقام ما يزيد عن (30) معرضاً منفرداً في عمان، بيروت، الولايات المتحدة الأمريكية – شارك في العديد من المعارض المشتركة بما يزيد عن (130) معرضاً في الأردن والخارج
– نشر ما يزيد عن (30) بحثاً مما أهله لنيل درجة الأستاذية في عام 1998 والعديد من الكتب الفنية
– حاز على العديد من الجوائز، كجائزة جائزة الملك عبدالله الثاني عن مجموعة في فن الكاريكاتير، الجائزة الأولى للإبداع الفني، باريس، فرنسا عام 2001، جائزة الدولة التقديرية عام 1992، جائزة ترينالي مصر الدولي لفن الجرافيك عام 1992 وجائزة Phi Kappa الأمريكية للتفوق/ فلوريدا.
Mahmoud Sadiq
Graduated with a Bachelor›s degree from the Academy of Fine Arts, Baghdad in 1970, with a Master’s degree in Fine Arts USC.USA, and with a Ph.D. in Fine Arts FSU, USA.
Worked as a professor of fine arts; teaching at university level (30 years), in administration, as dean of fine arts’ faculties in both of Yarmouk University (2005-2007), and the University of Jordan (2010-2012)
– Held 30 solo exhibitions in Jordan and abroad
– Participated in 140 collective exhibitions in Jordan and abroad
– Completed sufficient research to achieve a full professor status in 1998, continued to conduct more research from then onwards
– Won many awards, such as the King Abdullah award for the excellence of art of art work (twice) in 2012, the 13th International construction award; Paris French in 2001; the State Award for Excellence of his artwork in 1992, Honorary award, Cairo Triennial in 1992; Phi Kappa Phi Award, Florida, USA in 1983.
اماني الهنداوي
مهندسة إنشائية ومدنية وحاصلة على شهادة ماجستير في ادارة الاعمال وقد عملت في مجالات متعددة في الهندسة، والاستثمار والبنوك، والتصميم، وادارة المشاريع، والاستشارات لمدة خمسة عشر عاماً، قبل أن تجد شغفها في الفن والتصميم.
بدأت أماني مشوارها الفني في عام 2005 بالرسم ومن ثم بدأت في تجربة النقش والمجسمات واحست بأن هذا هو مجال شغفها واهتمامها في العام 2010 بدأت في دراسة النقش والحفر في الرخام ومجسمات البرونز في مدينتي كرارة وبيتراسانتا في ايطاليا وتتلمذت على ايدي فنانين ومبدعين ايطاليين هناك ولا تزال تخضع لورشات وتدريبات هناك كل عام لالتزامها وايمانها بأن الفن علم وعالم لا ينتهي. اول معرض منفرد لها كان في عام 2018 في جاليري دار الاندى في عمان وقد لاقى استحسان الجمهور الفني واعمالها توجد ضمن مجموعات شخصية في عمان ودبي وايطاليا والولايات المتحدة أماني متزوجة ولها ثلاث أولاد و تسكن في عمان.
Amani Hindawi
is a Structural Engineer by training with an MBA degree. She has had a long and varied experience in engineering, design, investment banking, project management, branding and consulting; spanning fifteen years. However, she found her passion in art and design. Amani started her painting career in 2005 until she started experimenting with sculpture in different media and materials realizing that her passion lies in carving and sculpture. In 2010, She started training in marble carving and bronze sculpting in Carrara and Pietrasanta, Italy under Italian maestros and continues to do so because she believes that art is an on-going learning process.
Amani also designs furniture pieces and accessories. Her sculptures, paintings, artwork and design pieces are found in private collections in Amman, Dubai, Italy and the United States. She had her first Solo exhibition in 2018 at Dar Al-Anda Gallery in Amman, Jordan, which was very well received by art critics and art aficionados alike, described as boldly novel and unique, inspiringly creative and colorfully musical in several magazines and art blogs.
Amani is married, is a mother of three children and lives in Amman, Jordan.
دانا برقاوي
فنانة أردنية، حاصلة على درجة البكالوريوس في الهندسة المعمارية وماجستير مزدوج في التعاون الدولي والتنمية الحضرية وهندسة الطوارئ.
في الأوقات التي تشكل فيها التغييرات الاجتماعية و السياسية جزءًا متأصلاً من واقعنا ، تختار دانا أن تعكس السياق من خلال عملها وبالتالي تخلق فنًا سياسيًا واجتماعيًا يسمح بدمج المشاهد في العمل.
دانا نشأت محاطه بنساء يرسمن ويخيطن ويصنعن الفن ، و تعبر عن أفكارها من خلال الفن ولديها شغف بالتفاصيل.
معرض سرد القصة الفلسطينية ، متحف فلسطين ، كونيتيكت ، الولايات المتحدة الأمريكية • 2020
معرض فن المرأة الفلسطينية ، متحف الشعب الفلسطيني ، واشنطن العاصمة ، الولايات المتحدة الأمريكية • 2020
أقامت معرضها الشخصي الأول في عمان ، الأردن • 2018
أسبوع الفن عمان، الاستوديو ، عمان ، الأردن • 2013
Dana Barqawi
is an artist based in Amman, Jordan. She holds a BSc in Architecture and a double MSc in International Cooperation, Urban Development & Emergency Architecture. In times where socio-political changes compose an inherent part of our reality, Dana chooses to reflect the context within her work and consequently creating politically and socially engaged art. Dana is a process driven artist where the centre of her work inspires cultural and socio-political affirmation and delivers a sense of openness that allows to incorporate the viewer as an active participant. Growing up with women who painted, sewed, designed and made art, Dana extends herself through artistry and has a long-standing fascination with detail.
• Telling the Palestinian Story Exhibit, Palestine Museum US, Connecticut, USA • 2020.
• Art of Palestinian Women Exhibit, Museum of Palestinian People, Washington DC, USA • 2020.
• A Land Without A People – 1st Edition, Solo Exhibition, Blue Fig, Amman, Jordan • 2018.
• Art Week Amman, Group Exhibition, The Studio, Amman, Jordan • 2013.
فادي حدادين
مواليد عمان , الاردن عام 1989 . حاصل على درجه البكالوريوس في الفنون البصريه من الجامعه الاردنيه عام 2012 . له العديد من المعارض الفرد يه في الاردن واسطنبول و قطر .وله العديد من المعارض الجماعيه والمشاركات في ورشات العمل في الداخل والخارج .حدادين حاصل على جائزه جمال بدران للفنون عام 2016 ويعمل في عمان كفنان متفرغ منذ تخرجه من الجامعه يذهب حدادين مع انفعاليات التعبير الى الحدود القصوى التي تذوب معها الفوارق الرئيسيه بين بين الخطوط والالوان ,شكل التعبير الذي يعاين المشاعر والانفعالات الانسانيه من خلال الايماءات اللونيه
فادي حدادين هو من الجيل الجديد في الفن الاردني الحديث اليوم ، من الجيل الرابع، الذي قد يساهم مع الحداثيون من الأجيال السابقه ، في نقل الحركه الفنيه في الاردن من رتابه العمل الموضوعي الأكاديمي التصويري ، في اتجاه عمل الفكره و التجريد ، لمواكبه الفن العالمي المعاصر.
Fadi Haddadin
Born in Amman, Jordan in 1989. He holds a bachelor›s degree in Visual Arts from the University of Jordan in 2012. He held an Exhibition in Nabad Art Gallery in 2017 titled «Invisible» and Second Solo Exhibitions ( KIRMIZI YAZ ) in Kelimat art Gallery, Istanbul, 2019.and Third Solo Exhibitions ( BEYOND COLOUR ) ,Jacaranda Images, Amman, Jordan, 2019 And Fourth Solo Exhibitions ( Visual instincts ) , Katara Art Center , Doha , Qatar, 2019 He also participated in several exhibitions & workshops inside and outside Jordan. In 2016 he received Jamal Badran Award for Arts, Since his
graduation he has been working as a full time Artist Haddadin’s style is expressing emotions to the extreme, dissolving the differences between the lines and colors. The form of expressions that identifies the human feelings and emotions through the gestures of colors.
Fadi Haddadin is from today›s new generation in modern Jordanian Art, from the fourth generation that with the modernists of previous generations, would contribute to moving the artistic movement in Jordan from the subject of the objective academic photography, towards the work of thought and abstraction, to keep up with contemporary world art.
حسن جلال
ولد في مصر عام 1955، ترك المدرسة وعمره 12 عاماً، واختار ان ينحاز لمدرسة الحياة.
بدأ بممارسة الرسم بعمر 21 عاماً، وقرر أن يخترع تقنياته الخاصة به.
1984 انشأ الاستوديو الخاص به في الأردن والتحق به العديد من الطلاب.
أقام حسن عدداً من المعارض في مختلف دول العالم، بما في ذلك الولايات المتحدة الأمريكية ومصر والأردن وسويسرا. نجاحه الهائل يأتي نتيجة لتقنياته غير التقليدية. يستخدم أنماط هندسية وأشكال هندسية حيوية في لوحاته. وهو رائد الحركة Biophotonic، التي تأخذ الضوء واللون إلى رؤية جديدة ومبتكرة تماما للفن.
Hassan Jallal
Born in Egypt in 1955; Hassan comes from a humble background, the eldest of 7 children. He left school when he was 12 and chose the school of life and set out to educate himself through a range of experiences. His first job was as a photography editor, where he learnt how to adjust the negative of any photograph to create the effect he wants, akin to modern day Photoshop.
He took up painting as a serious profession at the age of 21, with no education, he decided to invent his own art techniques and started a lifelong process of experimentation. In 1984 he set up his own studio and school of art after a trip to Jordan and gained many students due to his non-conformist lifestyle and unique artistic methods.
In 1986 he met his soul mate, due to religious differences, her parents refused him as a suitor for their daughter. Hassan strode into the desert without direction and ended up living in a cave for three and a half years where gypsies and Bedouins offered him help and gave him food. With his tattered clothes and observance of silence, he was regarded as a dervish. It was the visit of another friend, called Adnan El Helw, who suffered from multiple sclerosis, when Hassan came to appreciate his own health and the life. He tended to his friend’s needs until his death.
In 1995 he met his late wife with whom he had four children, whom he calls his greatest works of art. Hassan held a number of exhibitions in different countries of the world, including the USA, Egypt, Jordan and Switzerland. His phenomenal success comes as a result of his non-conformist techniques. He uses geometric styles and bio-geometric shapes in his paintings. He is the pioneer of the Biophotonic movement, that takes light and colour to a completely new and innovative vision of art.

Share The Event


More

August 11, 2020 to September 22, 2020