عرض فيلم ونقاش عبر منصة Zoom
الفيلم الفني الوثائقي: “التعاطف”
7 مساء بتوقيت عمّان
السبت 19 كانون الأول 2020
الفيلم باللغة الإنجليزية والنقاش باللغتين العربية والانجليزية.
في اللقاء القادم من “نادي الحوار الفني” ندعو جميع الأصدقاء والمهتمين لحضور عرض الفيلم الوثائقي من سلسلة أفلام “آرت21” بعنوان “التعاطف” والنقاش والحوار الذي سيتخلل العرض.
سنعرض من هذا الفيلم مقطعين عن الممارسات الإبداعية لفنانين عالميين هما ويليام كنتريدج ، ودوريس سالسيدو، واللذين تستكشف أعمالهما الفنية جوانب في الضمير الإنساني وإمكانية فهم وتدارك العلاقة بين الماضي والحاضر، مع الكشف عن الظلم والتسامح مع الآخرين.
“آرت21” هي مؤسسة عالمية مشهورة في تقديم محتوى مفاهيمي متطور حول الفن المعاصر، كما توفر المكان المناسب للتعلم المباشر من تجارب الفنانين في عصرنا. مهمة “آرت21″، وهي منظمة غير ربحية، هي إلهام عالم أكثر إبداعًا من خلال أعمال ومقولات الفنانين المعاصرين.
مدة اللقاء ساعة ونصف. رابط الدخول:
https://zoom.us/j/97657673068
 

Zoom screening and discussion on:
Art documentary “Compassion”
7 PM Amman time
Saturday 19 December 2020
The Screening will be in English and the Discussion will be in Arabic and English.
In our next meetup of “Hiwar Art Club”, you’re invited to attend the screening and open discussion on “Compassion” art documentary from “Art21” film series.
In this screening we will be featuring two artists—William Kentridge, and Doris Salcedo—whose works explore conscience and the possibility of understanding and reconciling past and present, while exposing injustice and expressing tolerance for others.
Art21 is a celebrated global leader in presenting thought-provoking and conceptual content about contemporary art, and the go-to place to learn first-hand from the artists of our time. A nonprofit organization, Art21’s mission is to inspire a more creative world through the works and words of contemporary artists.
The meetup duration will be for one hour and a half. Zoom link:
https://zoom.us/j/97657673068

Share The Event


More

December 18, 2020 to December 18, 2020 7:00 pm - 8:30 pm Asia/Amman