حوارية إلكترونية
في معرض “البجعة السوداء”
7 مساء بتوقيت عمّان
السبت 21 تشرين الثاني 2020
اللقاء باللغة العربية.
 
شاركونا في اللقاء القادم من لقاءات “نادي الحوار الفني” في حوارية إلكترونية مباشرة مع الفنانين أحمد سلامة، أسيا الشيشاني وأنس نحلة من المشاركين في معرض “البجعة السوداء: مستقبل لا يمكن التنبؤ به” المقام حاليا في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة ضمن “مهرجان فن الوسائط الحديثة – الدورة الرابعة 2020”. حيث سيحدثنا كل فنان عن عمله المشارك في المعرض، كما سنتيح المجال للحوار المفتوح مع الجمهور.
يضم معرض “البجعة السوداء: مستقبل لا يمكن التنبؤ به” في الأردن تسعة أعمال فنية لفنانين؛ خمسة منهم من الأردن (آسيا الشيشاني، توفيق الضاوي، وليد الواوي، أحمد سلامة، استوديو 8) وثلاثة من كوريا (كيرا كيم، جايووك لي، جانغ-هو أوك) وواحد من سنغافورة (يوريش لاو). في الوقت ذاته، يعرض مهرجان فن الوسائط الحديثة في سيول (عاصمة كوريا الجنوبية) أربعة وثلاثون عملاً لفنانين من عشر دول مختلفة في حديقة أويل تانك الثقافية. تم اختيار الأعمال من قبل مديرين وقيمين من كوريا وسنغافورة والأردن. تختلف أعمال الفنانين من تركيبات فيديو، والواقع الافتراضي، والروبوت، والفن التفاعلي، والتركيبات الصوتية، و فنون، والرسوم المتحركة، وغيرها.
يركز مهرجان “البجعة السوداء: مستقبل لا يمكن التنبؤ به”، على الأثر الشديد الذي تتركه الأحداث النادرة وغير المتوقعة في النفس البشرية مما يجعلها تميل لايجاد تفسيرات لها. كما يؤكد على إمكانية قلب كافة القيم التي كنا نؤمن بها وندافع عنها بسبب ظهور مواقف اعتقدنا أنها مستحيلة الحدوث أو لا وجود لها على أرض الواقع. بدأ مهرجان فن الوسائط الحديثة 2020 بالاستعانه بأعمال الفنانين في عصرنا لطرح بعض الأسئلة التي تتخيل “المستقبل غير المتوقع” وتسأل عما يعنيه أو كيف سيؤثر على حياتنا. نقوم من خلال هذه الاسئلة بمعرفة طريقة استكشاف الفنانين ودراستهم للمستقبل كالبجعة السوداء في وقتنا الحالي التي سيتم تقديمها في المستقبل القريب لتقدم تصورات ومواقف للفنانين فيما يتعلق بالمستقبل.
يتم تقديم أعمال الفنانين المشاركين في المهرجان من خلال المنصة الإلكترونية للمهرجان (www.omaf.kr)، بحيث يتمكن الجمهور الدولي من حضور المهرجان من خلالها. وذلك نظراً للتحديات والقيود الناجمة عن جائحة كوفيد 19.

Online Talk
Through Exhibition “Black Swan”
 
Saturday 21 November 2020
7 pm Amman time
The talk will be in Arabic.
 
Join us in the next meetup of “Hiwar Art Club” for an online talk with artists Ahmad Salameh, Asia Alsheshani, and Anas Nahleh whose works are currently on view in the “BLACK SWAN: Unpredictable Future” exhibition at The Jordan National Gallery of Fine Arts, as part of the “Open Media Art Festival – 4th edition (OMAF) 2020”. Each of our guest artists will speak to us about their featured artworks, followed by an open discussion with the audience.
OMAF exhibition in Jordan features nine artworks; five artists from Jordan (Asia Alsheshani, Tawfiq Dawi, Walid al Wawi, Ahmad Salameh, Studio 8), three from Korea (Kira Kim, Jaewook Lee, Jungho Oak) and one from Singapore (Urich Lau). Simultaneously, OMAF in Seoul features thirty-four international artists’ works from ten countries at the Oil Tank Cultural Park. The works are selected by the directors and the curators from Korea, Singapore, and Jordan. The artist’s works vary from video installations, VR, AI, Robot, interactive art, sound installation, audio/visual performance, animation, and other media.
 
“Black Swan: Unpredictable Future“ festival, focuses on the extreme impact of rare and unpredictable events and the human tendency to find explanations for these events. It also stresses the possibility of overturning all the values we protect and believe today because of the emergence of situations that we believed were impossible or nonexistent. Through the artists’ works of our time, the Open Media Art Festival 2020 began with a few questions that imagine the “unpredictable future” and ask what it means or how it will affect our lives. From these questions, we are asking how artists explore and examine the future such as Black Swan in our time and Black Swan in the near future will be introduced and presented which will deliver various perceptions and attitudes of the artists toward the future.
Artists’ works are presented on the Open Media Art Festival’s online platform (www.omaf.kr), so that the international audience can experience the festival. This is due to the challenges and limitations resulting from the Covid-19 pandemic.

 

Share The Event


More

November 21, 2020 to November 21, 2020 7:00 pm - 9:00 pm Asia/Amman