ميراث:موسيقى – معرض صوتي في الهواء الطلق
Mirath:Music – An Outdoor Sound Exhibition

شاركونا في حضور معرض ميراث:موسيقى، وهو معرض صوتي خارجي يقام في حديقة المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة بين 23 أكتوبر – 1 نوفمبر.
 
يضم المعرض 15 مقطوعة موسيقية أنتجها 7 موسيقيين من 7 دول مختلفة من منطقة غرب آسيا وشمال شرق وشمال إفريقيا. تجلب القطع الموسيقية الحياة إلى التراث الموسيقي من المنطقة من خلال تقديم عناصرها المختلفة التي تأتي من أماكن وأزمنة عديدة بأساليب معاصرة. يتخذ المعرض نهجاً تجريبياً وتنظيمياً في العرض، لذلك، يدعو المعرض الزوار إلى الغوص عميقاً في الذاكرة الصوتية لموسيقى الماضي والحاضر والمستقبل، من شتى الخلفيات الفريدة والمتنوعة، والاستماع. إن كل عمل في هذا المشروع يروي قصة مختلفة ويقدم استجابة مختلفة، من خلال القوة الجامعة والموحّدة للموسيقى.
 
يفتتح المعرض في 23 أكتوبر الساعة 5 مساءً بكلمات افتتاحية بالإضافة إلى عرض موسيقي حي للموسيقي الأردني يعقوب أبو غوش المشارك أيضاً في معرض ميراث:موسيقي. (الدخول مجاني)
 
التواريخ: 23 أكتوبر – 1 نوفمبر
المكان: حديقة المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة
ساعات العمل (يومياً): 9:00 صباحاً – 9:00 مساءً
الدخول مجاني
 

Join us for the eclectic Mirath:Music outdoor sound exhibition taking place between October 23rd – November 1st at the Jordan National Gallery of Fine Arts’s sculpture park.
 
The exhibition features a total of 15 musical tracks produced by 7 musicians from 7 different countries of West Asia and North and Northeast Africa, that bring musical heritage to life by playing with musical elements from different times and places. Produced through an artist-driven approach, the exhibition invites visitors to take a deep dive into the sonic memories of past, present, and future musicians from diverse and colourful backgrounds, and listen. Each work tells a different story and provokes a slightly different response – all through the unifying power of music.
 
The exhibition will be launched on October 23rd at 5 PM with opening remarks as well as a live musical performance by Jordanian musician and Mirath:Music participant Yacoub Abu Ghosh. (Entrance Free)
 
Dates: October 23rd – November 1st
Location: The Jordan National Gallery of Fine Arts’s sculpture park
Opening Hours (daily): 9:00 AM – 9:00 PM
Entrance Free
 
عن ميراث:موسيقى:
ميراث:موسيقى هو معرض صوتي جوال يسلط الضوء على التراث الموسيقي من شمال وشمال شرق إفريقيا وغرب آسيا. تم تطوير ميراث:موسيقى على مدار أكثر من سنة من خلال العمل التعاوني بين الموسيقون المدعوون من قبل معهد جوته. الموسيقيون المشاركون في المعرض هم: أمل زن من الجزائر، غسان سحّاب من لبنان، هاجر زهاوي من العراق/كردستان و محمد آدم من السودان و رحاب حزقي من تونس و زيد هلال من فلسطين ويعقوب أبو غوش من الأردن
 
About Mirath:Music:
Mirath:Music is a touring sound exhibition about the musical heritage in North and Northeast Africa and West Asia. Developed over a year of collaborative work, the exhibition features the productions of Amel Zen (Algeria), Ghassan Sahhab (Lebanon), Hajar Zahawy (Kurdistan – Iraq), Mohamed Adam (Sudan), Rehab Hazgui (Tunisia), Yacoub Abu Ghosh (Jordan) and Zaid Hilal (Palestine) who were invited by the Goethe-Institut to come together and theoretically and musically reflect on the questions of what musical cultural heritage is, and what it means to them.

Share The Event


More

to 09:00:00 - 21:00:00 Asia/Amman