رسم الكتلة و نحت الخط
ورشة مع جوش نوفاك

عن طريق النظر إلى العالم من خلال عيون الفنّان دونَ غيرها، سوف تكون هذه الورشة أداة لا لتعريف الأفراد بالرسم والنحت فحسب، وإنما ستساعدهم أيضًا في تشكيل أسلوبهم الخاص. سوف يتفاعل المشاركون مع تقنيات تقليديّة وأخرى تجريبيّة في الرسم والنحت.

تتمحور الثيمة التي تشتمل عليها هذه الورشة حول استكشاف الذات عن طريق اساليب التعبير المعاصر. استكشافُ عناصرَ متعلّقةٍ بـ”الذات” قد يكون على شكل بورتريه شخصيّ، أو تعبيرٍ رمزيّ، أو إيقونات، أو ممتلكات شخصيّة، وغير ذلك.

تبدأ الورشة بالرسم والنحت التأمّليّين، ومن ثم نتقدّم نحو أعمال أكثر سرياليّة وتجريبّة، متفرعين مع كلّ مشارك وعمله الفنّي الخاص. سوف تُعرَض الأعمال الفنيّة التي سيتم انتاجها في ختام الورشة.

على المتقدّمين أن يمتلكوا بعض أساسيّات الرسم ومحاولات سابقة في النحت.

تُعقد هذه الورشة باللغة الإنجليزية مع توفّر ترجمةٍ إلى العربيّة.

تُعقَد الورشة في الفترة ما بين 15حزيران و6 تمّوز
أيام السبت من 2 حتى 6 مساء.
وأيام الثلاثاء من 6 حتى 9 مساء.

للتقديم للورشة، الرجاء إرسال المتطلّبات التالية إلى البريد الإلكتروني drawingstudio@mmagfoundation.org، مع كتابة هذه الجملة في خانة الموضوع: “رسم الكتلة و نحت الخط”:

1) رسالة قصيرة تعبّر فيها عن أسباب اهتمامك بالمشاركة في الورشة.
2) خمس نماذج من أعمالك السابقة كحدّ أقصى (ليس من الضروريّ أن تقتصر هذه الأعمال على الرسم والنحت).
3) رقم الهاتف.

الموعد النهائي لاستقبال طلبات التقديم يوافق يوم الثلاثاء، 11 حزيران.

***جميع ورشات المؤسسة مجّانيّة***

جوش نوفاك مواطن أمريكيّ من مدينة أوماها في ولاية نيبراسكا، يعمل في مجال الفنون. تخرّج من جامعة دون بشهادة البكالوريوس في الفنون عام 2012 مع مساقات متخصّصة. وحصل على شهادة الماجستير في الفنون الجمية من جامعة فورت هايز الحكومية عام 2016. يهدف نوفاك في حياته لأن يستخدم أعماله السيراميكيّة لمساءلة، ومحاولة تفسير الأفعال والتصرّفات الهاجسيّة في الثقافة الأمريكيّة وحول العالم.
عرض جوش أعماله في معارض على مستوى منطقته وبلده، ومعارض أخرى دوليّة. وفي سعيه لنَقْل خبراته إلى جمهور من زملائه الفنانّين المنتشرين في موطنه، ألقى جوش محاضرة تحت عنوان “وهمُ الموهبة: كيف تكتسبُ مهارةً في التعامل مع الصلصال” عام 2015، في الندوة الوطنيّة حول التعليم ضمن مؤتمر الفنون السيراميكيّة (NCECA)، المُنعقد في بروفيدانس، في ولاية رود آلاند. يأمل جوش بتعليم وإلهام الجيل القادم من المبدعين من خلال خبراته الشخصية باعتباره فنّانًا ومدرّسًا.

Drawing Form and Sculpting Line
Intensive workshop with Josh Novak

Viewing the world through no eyes but those of the artist, this workshop will serve as a tool to help connect individuals with not only drawing and sculpture, but also aid in the formation of style and voice.

Participants will be exposed to traditional techniques as well as experimental ones in both drawing and sculpture.

The overarching theme of the workshop will be around the explorations of self through contemporary expression. An exploration of elements relating to “self” may include self-portraiture, symbolism, iconography, personal possessions, etc.

Applicants should be prepared with a basic understanding of drawing perspective and a previous attempt in sculpture.

The workshop will begin with observational drawing and sculpture, progressing into more experimental and surrealist work, branching the participants’ work away from each other. The work produced will be exhibited at the close of the workshop.

This workshop will be run in English, with available translation to Arabic.

The workshop will take place between June 15 and July 6.
Saturdays 2-6pm
Tuesdays 6-9pm

To apply, please send the following to drawingstudio@mmagfoundation.org with the subject title “Drawing Form and Sculpting Line”:
1) A brief letter explaining why you are interested in joining this workshop.
2) Up to 5 samples of your artwork. (not restricted to drawing or sculpture)
3) Your contact number.

Application deadline Tuesday, Jun 11.

* * * All MMAG workshops are free of charge * * *
___________________________________________________________________
A native of Omaha, Nebraska in the United States of America, Josh Novak has been pursuing a life in the arts. Graduating from Doane University with a BA in Art with a Professional Emphasis in 2012 and an MFA from Fort Hays State University in 2016, it is his life’s goal to use his ceramic artwork to question and attempt to answer the obsessive actions and behaviors of not only American culture, but the world in which we live.
Josh has exhibited in regional, national, and international exhibitions. Seeking to voice his experiences to a national audience of his peers, Josh gave a lecture titled “The Illusion of Talent: How to Build Skill in Clay” at the 2015 National Council on Education for the Ceramic Arts Conference (NCECA) in Providence, RI. Josh seeks to educate and inspire the next generation of creatives through his own personal experiences as an artist and educator.

Share The Event


More

Starts in 4 Days, 23 Hours

June 22, 2019

More Dates

  • June 22, 2019
  • June 29, 2019
  • July 6, 2019
  • July 13, 2019
  • July 20, 2019
  • July 27, 2019
  • August 3, 2019
  • August 10, 2019
  • August 17, 2019
  • August 24, 2019