الأمل قوتي
في هذه التجربة الثنائية بين الفنانين محمد العامري”الأردن” وحسن المسعود ” العراق- فرنسا” نقف أمام تجربتين تشكلان صورة من تحولات الكائن في الدفاع عن وجوده في زمن الجائحة، فالعامري ذهب ليرمم عزلته بألوان مستمدة من مشهديات الطبيعة التي تنزح نحو التجريد، لكن المسعود قد ذهب إلى موسقة الحرف العربي عبر لغة فنية مختلفة في صياغاتها البصرية وبنائيتها.
جناحان من الضوء يحلقات في فضاء الحياة للدفاع عنها عبر الجمال لا غيره، ليكون الجمال جوهر الوجود في حياة تعاني من انتكاسات جمّة وحروب حصدت فكرة الإيقاع، فكانت كورونا هي التحدي الاكبر أمام تجربتين في الفن ليقدما جملة من نبضها ووجودها للكائنات

Hope is my Strength
In the joint exhibition by Jordanian artist Mohammad Al Ameri and Iraqi-French artist Hassan Massoudy, observers find themselves viewing two artistic experiments that depict the Being’s metamorphosis in a bid to protect its existence amid the pandemic. During his time of isolation, Al Ameri experimented with colors he derived from abstract-inclined spectacles of nature, while Massoudy opted for Arabic lettering in an artistic language that is unique in its visual composition and design.
Two wings created from light, soaring high in life’s universe, defending it through beauty alone. Thus, beauty becomes the essence of existence in a life suffering from difficulties and strife that have destroyed the notion of rhythm. The coronavirus proved to be the biggest challenge for these two artistic experiments, which sought to produce works that reflect the Being’s energy and existence.

Share The Event


More

February 23, 2021 to March 18, 2021 12:00 am - 11:55 pm Asia/Amman