Open Call: Food Design

دعوة عامة: فبركات
Open Call: Fabrakat

فبركات

فبركات هو برنامج تدريبي جديد حول تصميم الطعام يطلقه معهد غوته في الأردن بالشراكة مع استوديو التصميم نملية.

يستهدف هذا البرنامج المبدعين/ـات الناشئين/ـات العاملين/ـات في تقاطع التصميم والغذاء والزراعة. يسعى البرنامج إلى تأهيل المصممين وتعزيز فرصهم في العمل ضمن مجالات الطعام المتنوعة.

دعوة للـــمشـــاركة

موسم الشتاء ٢٠٢١ / ٢٠٢٢
ابتداءً من نوفمبر ٢٠٢١
الموعد النهائي لتقديم الطلبات: ٣٠ أكتوبر ٢٠٢١

استمرارًا لبرنامج تصميم الطعام FOOD:FABRIK الذي ابتدأ في عام 2020 ، يسر معهد غوته الأردن بالشراكة مع نملية إطلاق فبركات: برنامج تدريب متعدد التخصصات حول تصميم الطعام.

يلعب المصممون دورًا مهمًا في تخيل سيناريوهات جديدة للقضايا المتعلقة بالغذاء مثل فقدان التنوع البيولوجي وأزمة المناخ وغيرها. في ضوء هذه القضايا الملحة ، يستهدف البرنامج المصممين/ـات والمبدعين/ـات الذين/اللواتي يعتقدون/ن أن التغيير المؤثر داخل مجتمعاتهم ممكن من خلال العمل الجماعي ، وفي الوقت ذاته اكتساب مجموعات جديدة من المهارات المتعلقة بالابتكار الاجتماعي وتطوير الأعمال والمناصرة البيئية.

يتمحور برنامج فبركات حول أربع وحدات ، وتقدم للمشاركين/ـات فيها تجربة فريدة ليصبحوا/ن ممارسين/ـات ذوي/ات خبرة متنوعة في تصميم الطعام من خلال التدريب العملي المبتكر إلى جانب فرصة لتطبيق الأفكار ضمن تحديات واقعية وذلك عبر العمل في إطار مجموعة متنوعة من الصناعات التي يعد الطعام جزءًا لا يتجزأ منها ، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر السياحة والتخطيط الحضري والتعليم والزراعة والضيافة.

سيتم توجيه المشاركين/ـات خلال البرنامج من قبل خبراء و خبيرات في مجال تصميم الطعام وريادة الأعمال ، وسيتم إثراء عملية التعلم الخاصة بهم/نّ من خلال الإرشاد الشخصي والتدريب. ستُختتم الرحلة هذه بتطبيق مشاريع تصميمية لنظام غذائي معين بالمشاركة مع كل من القطاعين العام والخاص ، والعمل عن كثب مع أصحاب المصالح في سياقات متنوعة لتنفيذ نماذج لأعمال ، مشاريع ، تجارب تصميمية أومنتجات تركز بأفكارها على الطعام.

يشتمل البرنامج على ورش عمل تطبيقية ، وتمارين تصميم سريعة ، ودراسات ميدانية نقدية ، ومناقشات أفلام ، وعروض تقديمية ، ومعارض ، ورحلات بحثية ، ونهاية مشروع تصميم جماعي.

للتقديم

FABRAKAT

FABRAKAT is a new training program on food design initiated by Goethe-Institut Jordanien together with Design Studio Namliyeh. It is aimed at young creatives active in the intersection of design, food and agriculture. The program seeks to qualify designers and strengthen their opportunities within the diverse food industry.

CALL FOR PARTICIPATION

Winter edition 2021/2022 
Starting November 2021

Deadline to submit applications: 30.10.2021

As a continuation to the food design program Food:Fabrik which started in 2020, the Goethe-Institut Jordanien together with Namliyeh are excited to launch FABRAKAT: a transdisciplinary training and mentorship program on food design. 

Designers play a significant role in imagining new scenarios for food-related issues such as biodiversity loss, climate crisis and others. In light of these pressing issues, the program targets young designers and creatives who believe that impactful change within their communities is possible through collective action, while acquiring new sets of skills related to social innovation, business development and environmental advocacy. 

Centered around four modules, FABRAKAT offers its participants a unique experience to become well-rounded practitioners in food design through innovative hands-on training coupled with real-life challenges across a variety of industries that food is an integral part of, including but not limited to, tourism, urban planning, education, agriculture, and hospitality.

The participants will be guided throughout the program by high-profile experts in the field of food design and entrepreneurship, and their learning process will be further enriched by personalised mentorship and coaching. The journey will be concluded with food system design interventions in participation with both the private and public sectors, working closely with stakeholders within diverse contexts to implement food-focused business models, projects, experiences, and products.  

The program includes hands-on workshops, design sprints, critical field studies, film discussions, presentations, exhibitions, research excursions, and a final design project.

APPLY HERE

Share The Event



PUBLIC PROGRAM: Remote Closeness • تقارب عن بعد

Remote Closeness • تقارب عن بعد

حدث ثقافي يدفع بأشكال وسرديات جديدة ومتنوعة للترابط الاجتماعي في الوقت الذي تلاشت فيه الحدود بين عالمنا الرقمي والعالم الخارجي.
سيتم افتتاح حدث ‘تقارب عن بعد’ اعتباراً من ٢٨ تموز ولغاية ٢ من آب، ويشتمل على معرض الكتروني، وبرنامج عام يتضمن حوارات وورش عمل، بالتزامن مع معرض يقام في المتحف الوطني الاردني للفنون الجميلة، بالإضافة إلى عدد من المسارات الفنية في أحياء مختلفة في عدد من المدن الأردنية، حيث ترتبط الأعمال الفنية المعروضة ضمن الحدث برموز QR.

البرنامج العام:

يضم الأسبوع الأول من برنامج تقارب عن بعد عددًا من الفعاليات الحية المكملة للمعرض الذي يقام في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة:

 

تموز 28: حفل افتتاح معرض تقارب عن بعد – المتحف الوطني للفنون الجميلة 

تموز 28: جولة إرشادية مع المنظمين – المتحف الوطني للفنون الجميلة

تموز 29: عرض تفكيك علم الآلة لميزانثروب كوللكتيف – عبر منصة زوم

تموز 30: ساعات مكتبية لتقارب عن بعد – المتحف الوطني للفنون الجميلة وعبر الإنترنت

تموز 30: حوار وورشة عمل مع شبكة فناني المدينة – إربد وعلى الإنترنت

تموز 30: جولة مسيرة – بالقرب من الدوار الثاني  

تموز 31: حوار عن مشروع “تآزر منفصل” للفنانتين ستيفاني كنيسل وإيزابيل برايد – عبر منصة زوم 

تموز 31: ساعات  مكتبية لتقارب عن بعد – المتحف الوطني للفنون الجميلة وعبر الإنترنت  

آب 1: ساعات  مكتبية  لتقارب عن بعد  – المتحف الوطني للفنون الجميلة وعبر الإنترنت  

آب 2: جلسات المشاركة – عبر منصة زوم 

آب 2: ساعات عمل القرب عن بُعد – المتحف الوطني للفنون الجميلة وعبر الإنترنت

من تنسيق:

آية العبيدي, وباولا فران, وربى حجازي, وسما الشحروري, وسامر البيطار

This hybrid cultural event fosters new narratives of social bonding during a time in which the boundaries of our screens and the outside world have become blurred.
The event will take place between July 28 – August 2 and will consist of an online exhibition, a public program including talks and workshops, an exhibition at the Jordan National Gallery of Fine Arts, as well as art trails through different neighborhoods of selected Jordanian cities, where QR codes link to the artworks exhibited within the event.

Public Program:

The first week of Remote Closeness features a number of live events happening online and offline that complement the physical exhibition happening at the JNGFA:
  • July 28 | Remote Closeness opening reception (JNGFA)
  • July 28 | Guided tour with organisers (JNGFA)
  • July 29 | Performance: Machine (Un)learning by Misanthrope Collective (Zoom)
  • July 29 | Remote Closeness Office Hours (JNGFA & online)
  • July 30 | Cultural Spaces: Community & Sustainability (Irbid & Zoom)
  • July 30 | Guided trail tour (Near 2nd Circle)
  • July 31 | Project Discussion: Separate Togetherness (Zoom)
  • July 31 | Vishal Kumaraswamy performance (Zoom)
  • July 31 | Remote Closeness Office Hours (JNGFA & online)
  • August 1 | Remote Closeness Office Hours (JNGFA & online)
  • August 2 | Sharing Sessions (Zoom)
  • August 2 | Remote Closeness Office Hours (JNGFA & online)

Remote Closeness is curated by:

Aya Al Obaidi, Paola Farran, Ruba Hijazi, Sama Shahrouri & Samer Betar.
 
 
 
 
 
____________
‘تقارب عن بعد’ حدث ينظم من قبل فريق بحثي ثقافي متعدد التخصصات في الأردن كجزء من: “برنامج فن الاماكن العامة – منصة مصنع”، ويتم برعاية ودعم المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة، ومعهد غوته في الأردن، والمركز الثقافي الفرنسي في الأردن، وبتمويل من الصندوق الثقافي الفرنسي الألماني.
Remote Closeness is organized by a team of interdisciplinary cultural actors from Jordan. It is realized as part of Factory’s Public Art Program by the Joran National Gallery of Fine Arts, the Goethe-Institut in Jordan and the Institut Français de Jordanie and funded by the Franco-German Cultural Fund.
@jngfa @factory_jordan @goetheinstitut_amman @institutfrancaisdejordanie

Share The Event



Remote Closeness • تقارب عن بعد

Remote Closeness • تقارب عن بعد

حدث ثقافي يدفع بأشكال وسرديات جديدة ومتنوعة للترابط الاجتماعي في الوقت الذي تلاشت فيه الحدود بين عالمنا الرقمي والعالم الخارجي.
سيتم افتتاح حدث ‘تقارب عن بعد’ اعتباراً من ٢٨ تموز ولغاية ٢ من آب، ويشتمل على معرض الكتروني، وبرنامج عام يتضمن حوارات وورش عمل، بالتزامن مع معرض يقام في المتحف الوطني الاردني للفنون الجميلة، بالإضافة إلى عدد من المسارات الفنية في أحياء مختلفة في عدد من المدن الأردنية، حيث ترتبط الأعمال الفنية المعروضة ضمن الحدث برموز QR.
 

برنامج تقارب عن بعد مكون من:

 

المعرض المادي:

يقام معرض مادي في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة في الفترة ما بين 28 تموز – 18 آب. حيث سوف تعرض نسخًا مادية للمشاريع المشاركة في تقارب عن بعد.
الموقع: المتحف الوطني للفنون الجميلة، المبنى 1 – الطابق الثالث
التاريخ: 28 تموز – 18 آب
ساعات العمل:
28 تموز | 5- 9 مساء
29 تموز – 2 آب | 9 صباحاً – 8 مساء (مغلق يوم الجمعة)
3 آب – 18 آب | السبت – الأحد، 9 صباحا – 8 مساء (الجمعة مغلق)
 

المسارات الفنية:

سيقام جزء من معرض تقارب عن بعد في شوارع الأردن في مناطق مختلفة من بعض المدن الأردنية، بحيث سيكون هناك ملصقات تحتوي على رموز الاستجابة السريعة (QR) بحيث يتمكن الجمهور من خلالها التواصل مع الأعمال الفنية.
المسارات متواجدة في: عمان، وإربد، وأم قيس، ومأدبا، والبترا، والزرقاء، والسلط، والعقبة.
 

البرنامج العام:

يضم الأسبوع الأول من برنامج تقارب عن بعد عددًا من الفعاليات الحية المكملة للمعرض الذي يقام في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة
 

الفنانين:

يضم تقارب عن بعد أكثر من 20 فنانًا من 11 دولة يقدمون 17 مشروعًا مختلفًا يتعلق بموضوع المعرض من خلال تنسيقات مختلفة.
آليا-علا عباس (سوريا)، ،امجد المستريحي و أريان كونيغشوف (الأردن وألمانيا)، ودلال متولي (الأردن)، وضحى أبوالعز(مصر)، وإنجي محسن (مصر)، وفاطمة بت (باكيستان)، وكارينا الربيحات (الأردن)، وكاترينا بورتسوفا (أوكرانيا)، وليلى الزعبی (الولايات المتحدة الأمريكية)، وليم السباعي (لبنان)، ومنار علي حسن غالفاني (لبنان)، وميسانثروب كولليكتيف (ألمانيا)، ومنى غزالة (الولايات المتحدة الأمريكية)، ونجلاء عبد اللطيف وتالا أيوب
(السويد، الأردن وكندا)، ورانيا عاطف (مصر)، و فيشال كوماراسوامي (الهند)، و ياسين شيخ الصاغة (سوريا).

من تنسيق:

آية العبيدي, وباولا فران, وربى حجازي, وسما الشحروري, وسامر البيطار

This hybrid cultural event fosters new narratives of social bonding during a time in which the boundaries of our screens and the outside world have become blurred.
The event will take place between July 28 – August 2 and will consist of an online exhibition, a public program including talks and workshops, an exhibition at the Jordan National Gallery of Fine Arts, as well as art trails through different neighborhoods of selected Jordanian cities, where QR codes link to the artworks exhibited within the event.
 

REMOTE CLOSENESS EVENT PROGRAM

Physical Exhibition:

A physical interdisciplinary exhibition will be taking place at the Jordan National Gallery of Fine Arts (JNGFA) between July 28th – August 18th. The exhibition will showcase physical versions of the 17 projects taking part in Remote Closeness.
Location: JNGFA, Building 1 – 3rd Floor
Dates: July 28th – August 18th
Opening hours:
July 28 – August 2 | 17:00 – 21:00 (Friday closed)
August 3 – August 18 | Saturday – Sunday, 9:00 – 16:00 (Friday closed)

Art Trails:

Part of the Remote Closeness exhibition will be happening on the streets of Jordan. Posters, placed in different parts of selected Jordanian cities, contain QR codes through which the public can connect with the artworks.
Art Trails can be found in: Amman, Irbid, Umm Qais, Madaba, Petra, Zarqa, Al Salt and Aqaba.

Public Program:

The first week of Remote Closeness features a number of live events happening online and offline that complement the physical exhibition happening at the JNGFA:

Participating Artists:

Remote Closeness features more than 20 artists from 11 countries presenting 17 different projects referring to ‘connectivity’ as a theme through various formats.
The projects are made by artists: Alya Ola Abbas (Syria), Amjad Al-Mestarihy & Ariane Königshof (Jordan & Germany), Dalal Mitwally (Jordan), Doha Aboelezz (Egypt), Engy Mohsen (Egypt), Fatima Butt (Pakistan), Karina Rbeihat (Jordan), Kateryna Bortsova (Ukraine), Layla Zubi (USA), Liam Sibai (Lebanon), Manar Ali Hassan Galvani (Lebanon), Misanthrope Collective (Germany), Mona Gazala (USA), Najla Abdellatif & Tala Ayoub (Sweden, Canada & Jordan), Rania Atef (Egypt), Vishal Kumaraswamy (India), Yassen Shikh Alsagha (Syria).

Remote Closeness is curated by:

Aya Al Obaidi, Paola Farran, Ruba Hijazi, Sama Shahrouri & Samer Betar.
 
 
 
 
 
____________
‘تقارب عن بعد’ حدث ينظم من قبل فريق بحثي ثقافي متعدد التخصصات في الأردن كجزء من: “برنامج فن الاماكن العامة – منصة مصنع”، ويتم برعاية ودعم المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة، ومعهد غوته في الأردن، والمركز الثقافي الفرنسي في الأردن، وبتمويل من الصندوق الثقافي الفرنسي الألماني.
Remote Closeness is organized by a team of interdisciplinary cultural actors from Jordan. It is realized as part of Factory’s Public Art Program by the Joran National Gallery of Fine Arts, the Goethe-Institut in Jordan and the Institut Français de Jordanie and funded by the Franco-German Cultural Fund.
@jngfa @factory_jordan @goetheinstitut_amman @institutfrancaisdejordanie

Share The Event



Karim Gallery: Nine Artists - Printmaking Exhibition

Nine Artists | Printmaking Exhibition

Looking forward to seeing you at “The Printmaking Exhibition” taking place at the gallery from July 10th until August 10th, 2021. In accordance with the safety regulations, doors will be open from 12:00 – 8:00 pm to ensure the safety of everyone and provide you with the best viewing pleasure.

Share The Event



Remote Closeness: The Sharing Sessions | Open Call

The Sharing Sessions Open Call • دعوة عامة لجلسات المشاركة

دعوة مفتوحة للمهتمين بتقديم ورشة عمل – الموعد النهائي 8/ تموز/2021.

“English below”

يدعو “تقارب عن بعد“ جميع المهتمين بتقديم ورشة عمل قصيرة لثلاثة أشخاص لمدة لا تتجاوز ساعة واحدة ضمن فعاليات الحدث.
نرحب بالمقترحات لورشات عمل من جميع أنواع المواضيع و الخبرات و المهارات وأشكالها، حيث ستجري الجلسات عبر منصة (Zoom).

يجب تقديم الطلبات مع نهاية 8/ تموز/2021 من خلال تعبئة نموذج طلبات المشاركة الإلكتروني.
سيتم إبلاغ المتقدمين بحلول 11/ تموز/2021
يرجى الملاحظة أن لا تزيد مدة الورشة عن ساعة، وأن لا تزيد تكلفة الأدوات التي ستستخدم من قبل المشاركين -إذا لزمت- عن خمسة دنانير.
تاريخ انعقاد الورشات: 2/ اب/2021.
المردود المالي عن الورشات المقدمة : 30 دينار أردني و ستعقد ورشة العمل المقترحة فقط إذا قام 3 مشاركين بالتسجيل فيها.
(في حال عدم اكتمال عدد المشتركين, لن يعوّض المتقدمين بالمردود المقترح ).

THE SHARING SESSIONS

Open Call for guiding online workshops – deadline July 8

As part of its public program, Remote Closeness* invites anyone interested in sharing a topic, skill or passion to apply through this form before July 8th, 2021.

Applicants will be informed on July 11th. Selected candidates will facilitate a short workshop over Zoom with 3 participants during the sessions taking place simulaneously on August 2nd. Please note that the proposed workshop should not exceed an hour in length, and the cost of material needed per participant (if any) should not exceed 5 JODs.

The Sharing Sessions’ compensation will be 30 JODs, and the workshop will only take place if 3 participants register for it. (If otherwise, they will also not be compensated.)

 
Application link here.

Share The Event



Design Institute Amman: Maker Tuesdays

Design Institute Amman: Maker Tuesdays

Our new spring program is all about self care, relaxation and mindfulness.

Join us every Tuesday starting March 9th for a unique program that is focused on your wellbeing!

Aromatherapy with Raya Khatib

Linoleum Print Tote Bags with Talar tokajian

Polymer Clay Earrings with Dima Abdelhadi

Crochet with Karma Gammoh

Graphic T-Shirt Design with Farah Al Shami

Decorative Sculpture with Sama Shahrouri

DIY Bath Salts with Tamara Ayoub

Natural Dyeing with Basma Omar

Wire Crochet Jewellery with Leen Faris

Share The Event



Design Institute Amman: Winter Break

Winter break program ❄️ برنامج عطلة الشتاء
This winter break, join our special Art & Design program for teens.
Courses include:
Jewellery Making
Fashion Design & Sewing
Interior Design
Graphic Design
Mixed Arts
Courses run from Sunday – Wednesday
10:00 AM – 2:00 PM
 

شاركونا خلال عطلة الشتاء في البرنامج المختص لليافعين.
الدورات في برنامج:
صياغة مجوهرات
تصميم أزياء وخياطة
تصميم داخلي
تصميم غرافيكي
فنون مختلفة
الدورات من أيام الأحد – الأربعاء من الساعة ١٠ صباحاً الى ٢ عصراً
For more info – للمزيد من المعلومات
📞 079 714 2020
🔗 www.diamman.com/winter-break

 

 

Share The Event



Workshop: Paper to Product

A two days, hands-on workshop that guides participants in turning their product ideas into prototypes to validate whether they are worth pursuing further.
Saturday, 21 November from 10 AM – 4 PM
Sunday, 22 November from 10 AM – 4 PM
Please fill out the form through the following link: https://bit.ly/PapertoProduct
Participation will be confirmed once the participant receives a confirmation email.
 

Share The Event



JNGFA: Laboratory of the Future

CALL FOR APPLICATION دعوة لتقديم الطلبات
***DEADLINE TO SUBMIT APPLICATIONS الموعد النهائي لتقديم الطلبات:
14.09.2020
Application Link رابط تقديم الطلبات:
https://forms.gle/QoZp793Qsb7RRU966
 
_ English Text Below
المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة من خلال منصة "مصنع" برنامج فن الأماكن العامة بالتشارك مع معهد غوته يتوجهان بدعوة الأخصائيين الثقافيين والمبدعين من مختلف التخصصات الفنية والعلمية والتكنولوجية وغيرها، للتقديم للبرنامج الجديد: "مختبر نحو المستقبل". يقدم هذا البرنامج للمشاركين الذين سيتم اختيارهم منصة للتعاون والبحث وإجراء التجارب سويا على مدار ستة اسابيع، ابتداءاً من شهر تشرين الأول وحتى منتصف تشرين الثاني بهدف التخطيط لإقامة فعالية ثقافية خلال شهر حزيران من العام القادم 2021 حيث سيحاكي الظروف الجديدة التي تواجه عصر"الوضع الطبيعي الجديد" الذي ظهر نتيجة جائحة كورونا. قد يكون هذا الحدث الذي سيعمل عليه المشاركين بصيغة مهرجان على مدى ثلاثة ايام متتالية او ان يتخذ شكل فعاليات منفصلة عن بعضها البعض وموزعة على فترة زمنية أطول.
على المشاركين تحديد المواضيع ذات الاولوية المحلية التي سيقومون بمناقشتها بالاضافة الى الدور الذي سيلعبه القطاع الثقافي والفني في عصر "الوضع الطبيعي الجديد" وتطوير اشكال جديدة مبتكرة من الممكن تطبيقها في ظل الظروف والقيود الجديدة المفروضه علينا.
في المرحلة أولى، ستعطى كامل الحرية للمرشحين لاستخدام العصف الذهني كأداة لاستلهام أفكار مبتكرة وإمكانيات مختلفة للأشكال الثقافية، وتوظيف إمكانيات تقنية ورقمية جديدة في عصر "الوضع الطبيعي الجديد" دون التقيد بالعوائق المالية أو عدم توافر الموارد محليا. سيخصص جزءاً من هذه المرحلة لمناقشات وتأملات حول الدور الذي يجب أن تلعبه الفنون في عصر "الوضع الطبيعي الجديد" والمواضيع التي يجب أن تتناولها هذه الفنون.
في المرحلة الثانية، سيعمد المرشحون إلى حصر الأفكار المستلخصة من المرحلة الأولى وتحويلها إلى برنامج عملي قابل للتطبيق في الأردن نظرًا للعوائق المادية وقلة الموارد المتاحة. حيث ستقع المسؤولية على المرشحين لتخطيط وتنظيم الفعالية الثقافية، وتحديد الجوانب الفنية ومزودي الخدمات اللازمة، بالإضافة إلى الفنانين والممارسين من مختلف التخصصات والعلماء وغيرهم والتعاون في إطار متعدد التخصصات. بالإضافة إلى القرارات الفنية واللوجستية والتحديات التي يجب حلها من قبل المشاركين، حيث يجب عليهم اتخاذ القرارات الفنية والتنظيمية. وسيتضمن ذلك قرارات مثل أنواع العروض والأنشطة التي قد تقام خلال الفعالية الثقافية، وأنواع الأماكن التي سيتم استغلالها سواء أكانت في الهواء الطلق أو في أماكن داخلية، عامة أو خاصة، بالإضافة إلى التجهيزات المطلوبة لإقامة الفعالية. على سبيل المثال، الموسيقى المعتمدة على الآلات التقليدية أو التي تحتاج لتوصيل كهربائي، والطرق البديلة لتوليد الكهرباء، والطرق الابتكارية للتعامل مع متطلبات التباعد الاجتماعي، وفنون الجرافيتي، وفنون الأداء، وعروض الأفلام، والفن التشاركي، إلخ.
سيتم توثيق عملية البحث والتخطيط بأكملها وتحويلها إلى معرض مواز للفعالية الثقافية التي ستقام عام 2021 حيث ستكون مرجعاً للبحث كأرشيف للحلول الممكنة التي قد تستفيد منها الفعاليات الثقافية المستقبلية.
-----------------------------------------------
شروط التقديم:
• أن يكون المتقدم ذو خبرة علمية أو تكنولوجية أو فنية ومهتم بإقامة فعالية ثقافية في عصر "الوضع الطبيعي الجديد".
• إلزامية حضور الجلسات على مدار ثلاثة أيام في الاسبوع، لمدة 4 ساعات للجلسة الواحدة خلال ستة أسابيع (ابتداءاً من شهر تشرين الأول وحتى منتصف تشرين الثاني) في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة في عمان، جبل اللويبدة.
• أن يكون المشترك متواجداً قبل وخلال شهر حزيران من عام 2021 لإقامة الفعالية الثقافية
• أن يكون متقبلاً لفكرة العمل الجماعي ضمن فريق بهدف التعاون لتطوير الفعالية.
• أن يكون على استعداد لأن يكون جزءاً من عملية التوثيق الإلكتروني والمنشورات التي سيتم عرضها على حساب الانستغرام الخاص بمنصة "مصنع" ومعهد غوته.
-----------------------------------------------
المعلومات المطلوبة لتقديم الطلب:
• بيانات الاتصال
• الاسم
• تاريخ الميلاد
• البريد الإلكتروني
• رقم الهاتف
• الخبرة العملية/الشخصية (الرجاء تزويدنا برابط الموقع الالكتروني وملف الأعمال السابقة، إن وجدت)
• رسالة توضح الدوافع للمشاركة (150 كلمة)
• فكرة المشروع (350) كلمة
• المهارات والمصادر المتوفرة
* يمكن تقديم الطلبات باللغة العربية أو الانجليزية فقط.
-----------------------------------------------
معايير اختيار المشاركين:
• سيتم اختيار المرشحين بناءً على رسالة الدوافع للمشاركة الخاصة بهم وفكرة مشروعهم بالإضافة إلى الخبرات السابقة. علماً بأنه لا توجد شروط تتطلب خبرات سابقة ذات صلة بالمشروع. حيث سيتم إعطاء الاهتمام لتكوين المجموعة من حيث المساواة بين الجنسين وتنوع التخصصات.
• سيحصل كل مشارك مختار على رسوم قدرها 850 يورو (ما يقارب 700 دينار أردني) لمشاركته في هذا البرنامج لمدة 6 أسابيع في 2020 شريطة تحقيق الأهداف المذكورة أدناه.
-----------------------------------------------
الأهداف التي يجب تحقيقها:
• إجراء 4 محادثات عبر الانترنت مع خبراء معنيين، ومنظمي الحدث، والفنانين (تقوم المجموعة بتنظيم هذه المحادثات ككل)
• النشر على حساب انستغرام التابع لمعهد "غوته" ومنصة "مصنع" على مدار أربعة اسابيع ( من خلال المنشورات اليومية والقصص)
• توثيق أبحاث العصف الذهني والتجريب وعملية التخطيط من خلال الصور والفيديوهات والنصوص.
• الفكرة والخطة التشغيلية للحدث الذي سيقام العام القادم (2021) بميزانية تصل إلى 30.000 يورو
• موضوع واسم الفعالية.
• مفهوم ونص تمهيدي للفعالية
• البرنامج الخاص بالفعالية
• التقنيات (نظام الصوت، الكهرباء، أجهزة العرض وما إلى ذلك) بالإضافة إلى مزودي الخدمات اللازمين
• قائمة بالفنانين والممارسين الذين سيتم اشراكهم في الفعالية
• قائمة بمزودي الخدمات المختارين
• قائمة بالمواقع والأماكن
• الميزانية: وتشمل الرسوم الخاصة بك كجزء من الفريق التنظيمي ومهامك في عام 2021. يجب أن لا تتجاوز الميزانية بأكملها 30.000 يورو
• الخط الزمني والمسؤوليات الفردية (من يفعل ماذا ومتى؟)
* يرجى الملاحظة:
لم يتم تأمين 30.000 يورو لتحقيق الفعالية في عام 2021 حتى الآن. نحن نتقدم حاليا للحصول على تمويل. ولذلك، في هذه المرحلة، تنطبق الدعوة فقط على برنامج المختبر في عام 2020.
 
The Jordan National Gallery of Fine Arts through Factory's "Public Art Program", together with Goethe-Institute Jordan invite cultural practitioners and creative minds from different backgrounds (arts, science, technology etc.) to apply to their new joint program: Laboratory of the Future. The program offers a platform for a group of selected participants to collaborate, research and experiment together over a period of 6 weeks, from October through mid-November, with the aim to plan a cultural event in June 2021 that responds to the new conditions faced in the age of the “New Normal” that emerged as a result of the Corona Pandemic. The event can either last around three consecutive days (festival) or consist of several individual events distributed over a longer period of time.
The participants will need to identify what new local priorities and themes they would like to address, what role the arts and the cultural sector should play in the age of the “New Normal” and develop new innovative formats that are possible to be realized within the new conditions and constraints given.
In a first step, selected candidates are completely free to brainstorm and come up with different ideas and possibilities for cultural formats, the employment of new technical & digital possibilities in the age of the “New Normal” without feeling restraint by financial constraints or the availability of resources in Jordan. However, part of this first phase will already be discussions and reflections on the role that the arts should play in the age of the “New Normal” as well as the themes it should address.
In a second phase, candidates will then need to break down ideas from the first phase into a realistic program that is possible to be realized in Jordan given the financial constraints and locally available resources. They will be responsible for planning and curating a cultural event, identify the technicalities and respective service providers needed, as well as the artists, actors from various disciplines, scientists etc. and collaborate within interdisciplinary frameworks. Apart from the many technical and logistical decisions and challenges to be solved, artistic and curatorial decisions will need to be made. These will include decisions such as the types of performances and activities that may happen during the cultural event, the kinds of venues to be used (open air/indoor, public/private) as well as the materials required to realize them. For example, unplugged or plugged music , alternative ways to generate electricity, creative ways of working around requirements of social distancing, graffiti, performance, screenings, participatory art etc.
The entire research and planning process will be documented and turned into an exhibition parallel to the cultural event in 2021 as it will leave a pool of knowledge, and an archive of possible solutions from which future cultural events may also benefit.
-----------------------------------------------
Application requirements:
• From any background (science, technology, arts etc.) with an interest to work on the realization of a cultural event in the age of the “New Normal”.
• Availability to attend sessions on 3 days per week, each session of 4 hours during six weeks (October – Mid. November) at the Jordan National Gallery of Fine Arts in Amman, Jabal Al Weibdeh .
• Availability before and during June 2021 for the realization of the cultural event.
• An openness to working in a team and develop the event together.
• Be willing to be part of the documentation process online and the Instagram take-over of Factory and the Goethe-Institute channels.
*Applications can only be submitted in Arabic or English.
-----------------------------------------------
Selection criteria:
• Candidates will be selected based on their motivation statement, their idea for the project as well as previous experience. However, relevant previous experience is not mandatory. Attention will be paid to the composition of the group in terms of gender balance and inter-disciplinarity.
• Each selected participant will receive a fee of 850 Euros (around 700 JOD) for their participation in the 6 weeks laboratory program in 2020 and upon fulfillment of the below deliverables.
-----------------------------------------------
Deliverables:
• 4 online talks with relevant experts, event organizers, artists (to be organized by the group as a whole)
• Goethe and Factory Instagram takeover for 4 weeks (daily posts and stories)
• Documentation of the brainstorming research, experimentation and planning process (pictures, videos, texts)
• The concept and operational plan for the event 2021 (Budget 30.000)
• Theme & name
• The concept and an introductory text for the event
• Event program
• Technicalities (sound-system, electricity, projectors etc.) as well as the service providers needed
• List of artists & actors as well as other partners to be involved
• List of service providers
• List of locations/venues
• Budget: Including your own fees as part of the organizational team and tasks in 2021. The entire budget may not exceed 30.000 Euros
• Time-line and the individual responsibilities (who does what and when?)
 
Please note:
The 30.000 Euros for the realization of the event in 2021 are not secured yet. We are currently applying for funding. Hence, at this point, the call only applies to the laboratory program in 2020.


JNGFA: Printmaking Workshop for Kids

ورشة طباعة بارزة

باستخدام اللينوليوم للأطفال من 9-15
مدة الدورة 10 ساعات 5 ايام
الاماكن محدودة
تبدأ الدورة بتاريخ 19/7/2020
للحجز والاستفسار الرجاء الاتصال على الرقم 0798081899
في المتحف الوطني الأردني للفنون الجميلة- مبنى 3

Printmaking workshop with linocut for children.

Duration: 10 hours for 5 days.
Note: places are limited.
Will start on 19/7/2020
For Reservation and more information contact 0798081899
At the JNGFA- Building 3

Share The Event